30. Září 2024

Novela zákoníku práce 2023 a 2024

Uplynuly první měsíce po účinnosti novely zákoníku práce a vyvstávají první otázky z aplikací do praxe. Seminář bude zaměřen nejen na teorii a vysvětlení právní úpravy, ale bude kladen velký důraz na praktické otázky, které souvisí s novelou a jež činí problémy zaměstnavatelům a personalistům v praxi. Bude dán prostor pro Vaše aktuální dotazy, poznatky, a možnost Vaše problémy případně sdílet s ostatními. Cílem je najít řešení Vašeho problému v souladu s právní úpravou.

Obsazeno 1/6 Rezervace

Datum: 30. 9. 2024

Čas: prezence od 9:00, začátek v 9:30

Místo: školicí místnost OHK Kroměříž, Velehradská 625/4, Kroměříž


Lektoři školení:
JUDr. Adam Valíček – advokát a specialista na pracovní právo


Obsah

  • Aktuální problémy
    • Rozvrhování pracovní doby - může si „dohodář“ rozvrhovat sám směnu?
    • Evidence pracovní doby u „dohodářů“, kteří pracují „nahodile“
    • Rozvrhování směn emailem
    • Uzavírání pracovněprávní dokumentace emailem či elektronicky
    • Rozvrhování směn „na poslední chvíli“
    • Převádění a proplácení dovolené u „dohodářů“
    • Podmínky vzniku nároku na dovolenou u „dohodářů“
    • Proplácení nebo čerpání dovolené u řetězení dohod
    • Souběhy pracovní smlouvy a dohod a nároky na dovolenou a odpočinek
    • Nutnost písemné dohody při ojedinělém výkonu práce z domova (na dálku) – home office
    • Co vše by měla obsahovat dohoda o výkonu práce z domova (na dálku) – home office
    • Jak správně sjednat místo výkonu práce u home office a vazba na cestovní náhrady
    • Další zajímavé otázky z praxe, jež budou upřesněny v závislosti na vývoji praxe při aplikaci novely
  • Home office
    • Stávající právní úprava home office
    • Nastavení home office v praxi
    • BOZP
    • Zadávání práce a evidenci pracovní doby ve vztahu k home office
    • Rozvrhování směn
    • Kdo má na home office nárok
    • Povinnost náhrady nákladů spojených s výkonem práce z domova a jejich výpočet
    • Náležitosti dohody
  • Dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti (DPP, DPČ)
    • Práce na DPP a DPČ a její sjednání – jak správně nastavit, náležitosti a rozsah 
    • Ukončení dohod
    • Souběh dohody a pracovního poměru
    • Úprava posuzovaného vyrovnávacího období
    • Povinnost rozvrhovat směny a jak to v praxi správně nastavit
    • Vznik nároku na dovolenou – za jakých podmínek a jak se tomu vyhnout
    • Seznámení se s rozvrhem směn
  • Doručování
    • Elektronizace – poukázání na aktuální judikaturu
    • Elektronizace v pracovněprávních vztazích
    • Uzavírání pracovněprávních dokumentů elektronicky, kdy je nutné mít zaručené podpisy a souhlas s tímto doručováním
    • Změny ve způsobu doručování
    • Význam vlastní e-mailové adresy
  • Informační povinnost zaměstnavatele podle § 37 ZP
    • Nové povinnosti zaměstnavatele na úseku informování zaměstnance
    • Lhůty pro informování
    • Sankce v případě nedoložení informování zaměstnance
  • Kratší pracovní doba
    • Nárok na kratší pracovní dobu u specifické skupiny zaměstnanců
    • Obnovení původních podmínek
    • Forma žádosti a zamítnutí
  • Další dílčí body - obsah upraven v závislosti na aktuálním legislativním procesu


CENA pro ČLENY OHK Přerov zapojené do projektu Vzdělávání členských firem OHK:  0 Kč (v rámci podpory de minimis v projektu) 

CENA pro ČLENY OHK Přerov bez účasti v projektu: 1 700 Kč

CENA pro NEČLENY OHK Přerov:  2 100 Kč


Pokud nejste členy OHK Přerov a máte zájem o bezplatnou účast na našich vzdělávacích akcích, obraťte se na nás. V rámci podpory de minimis mohou členské firmy pro své zaměstnance bezplatně využívat všechna školení, která realizujeme v PROJEKTU Vzdělávání zaměstnanců členských firem.


Pro více informací, prosím, kontaktujte manažera projektu:

Martin Dýčka

tel: 724 362 488
email: dycka@hkprerov.cz