Novela zákoníku práce 2023 a 2024
Uplynuly první měsíce po účinnosti novely zákoníku práce a vyvstávají první otázky z aplikací do praxe. Seminář bude zaměřen nejen na teorii a vysvětlení právní úpravy, ale bude kladen velký důraz na praktické otázky, které souvisí s novelou a jež činí problémy zaměstnavatelům a personalistům v praxi. Bude dán prostor pro Vaše aktuální dotazy, poznatky, a možnost Vaše problémy případně sdílet s ostatními. Cílem je najít řešení Vašeho problému v souladu s právní úpravou.
Datum: 30. 9. 2024
Čas: prezence od 9:00, začátek v 9:30
Místo: školicí místnost OHK Kroměříž, Velehradská 625/4, Kroměříž
Lektoři školení:
JUDr. Adam Valíček – advokát a specialista na pracovní právo
Obsah
- Aktuální problémy
- Rozvrhování pracovní doby - může si „dohodář“ rozvrhovat sám směnu?
- Evidence pracovní doby u „dohodářů“, kteří pracují „nahodile“
- Rozvrhování směn emailem
- Uzavírání pracovněprávní dokumentace emailem či elektronicky
- Rozvrhování směn „na poslední chvíli“
- Převádění a proplácení dovolené u „dohodářů“
- Podmínky vzniku nároku na dovolenou u „dohodářů“
- Proplácení nebo čerpání dovolené u řetězení dohod
- Souběhy pracovní smlouvy a dohod a nároky na dovolenou a odpočinek
- Nutnost písemné dohody při ojedinělém výkonu práce z domova (na dálku) – home office
- Co vše by měla obsahovat dohoda o výkonu práce z domova (na dálku) – home office
- Jak správně sjednat místo výkonu práce u home office a vazba na cestovní náhrady
- Další zajímavé otázky z praxe, jež budou upřesněny v závislosti na vývoji praxe při aplikaci novely
- Home office
- Stávající právní úprava home office
- Nastavení home office v praxi
- BOZP
- Zadávání práce a evidenci pracovní doby ve vztahu k home office
- Rozvrhování směn
- Kdo má na home office nárok
- Povinnost náhrady nákladů spojených s výkonem práce z domova a jejich výpočet
- Náležitosti dohody
- Dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti (DPP, DPČ)
- Práce na DPP a DPČ a její sjednání – jak správně nastavit, náležitosti a rozsah
- Ukončení dohod
- Souběh dohody a pracovního poměru
- Úprava posuzovaného vyrovnávacího období
- Povinnost rozvrhovat směny a jak to v praxi správně nastavit
- Vznik nároku na dovolenou – za jakých podmínek a jak se tomu vyhnout
- Seznámení se s rozvrhem směn
- Doručování
- Elektronizace – poukázání na aktuální judikaturu
- Elektronizace v pracovněprávních vztazích
- Uzavírání pracovněprávních dokumentů elektronicky, kdy je nutné mít zaručené podpisy a souhlas s tímto doručováním
- Změny ve způsobu doručování
- Význam vlastní e-mailové adresy
- Informační povinnost zaměstnavatele podle § 37 ZP
- Nové povinnosti zaměstnavatele na úseku informování zaměstnance
- Lhůty pro informování
- Sankce v případě nedoložení informování zaměstnance
- Kratší pracovní doba
- Nárok na kratší pracovní dobu u specifické skupiny zaměstnanců
- Obnovení původních podmínek
- Forma žádosti a zamítnutí
- Další dílčí body - obsah upraven v závislosti na aktuálním legislativním procesu
CENA pro ČLENY OHK Přerov zapojené do projektu Vzdělávání členských firem OHK: 0 Kč (v rámci podpory de minimis v projektu)
CENA pro ČLENY OHK Přerov bez účasti v projektu: 1 700 Kč
CENA pro NEČLENY OHK Přerov: 2 100 Kč
Pokud nejste členy OHK Přerov a máte zájem o bezplatnou účast na našich vzdělávacích akcích, obraťte se na nás. V rámci podpory de minimis mohou členské firmy pro své zaměstnance bezplatně využívat všechna školení, která realizujeme v PROJEKTU Vzdělávání zaměstnanců členských firem.
Pro více informací, prosím, kontaktujte manažera projektu:
Martin Dýčka
tel: 724 362 488
email: dycka@hkprerov.cz